Mitt paket var skadat när jag hämtade ut det, vad gör jag?
Viktigt vid leveransskador:
Hos ombud:
Kontrollera ditt paket noggrant när du hämtar ut det på ombudet eller från paketskåpet. OM du upptäcker skador, anmäl detta omedelbart till ombudet och ta bilder på både skador på ytteremballaget och produkten vid själva uthämtningstillfället.
För att vi ska kunna hantera ditt ärende krävs både bilder och en notering hos ombudet, och detta måste göras direkt vid utlämningen. Om detta inte sker kan vi tyvärr inte hjälpa dig vidare i ärendet.
Paketskåp:
Om du hämtar ut paketet från paketskåp, ta bilder framför skåpet vid samma tillfälle.
Hemleverans:
Om du upptäcker att paketet är skadat vid leverans, rapportera detta direkt till leveranspersonen innan du tar emot paketet. Säkerställ att du tar bilder på både skadorna på ytteremballaget och produkten i samband med leveransen. För att vi ska kunna hantera ditt ärende krävs både bilder och en notering från leveranspersonen vid leveranstillfället.